Wednesday, December 8, 2010

Tea 4Life

No Produk : 130013004
30 tea bag/ box

Harga Ahli : RM 61
Harga Runcit : RM 72

 Pn Saleha Ahmad 
 012-2367487




Teh hijau mempunyai banyak kelebihan dan manfaatnya sesiapa yang meminumnya. Bukan hanya mencegah penyakit tetapi sebagai antioksidan, mencegah radang dan sebagainya.

Kelebihan Tea 4Life

1.  Mengurangi risiko kanser.
Kandungan polifenol, antioksidan kuat pada teh hijau dapat mencegah sel kanser berkermbang dalam tubuh. Berbagai kajian menunjukkan bahawa orang yang teratur minum teh hijau kurang risikonya terhadap penyakit kanser payudara, kanser perut, kanser kerongkong, kanser kolon (usus besar) dan kanser prostat.

2.  Menyejukkan Kulit

Kulit anda bermasalah, mungkin bengkak atau gatal? Cubalah rendam teh hijau, sapukan pada bahagian kulit yang bermasalah. Teh hijau merupakan antiseptik semulajadi yang meredakan randangan dan gatal pada kulit. Anda boleh juga mencuba teh hijau untuk mengempiskan jerawat, kulit terbakar atau kelopak mata yang bengkak kerana menangis atau kurang tidur. Celupkan teh hijau di air, ambil uncangnya dan tampalkan pada tempat yang dikehendaki.

3.  Menstabilkan tekanan darah.

Memiliki tekanan darah stabil, di bawah 120/80, adalah hal penting. Namun menjaganya adalah amat sukar apatah lagi anda suka makan makanan yang berlemak tinggi. Tapi orang yang mengamalkan minum teh hijau setiap hari sudah menghindarkan diri dari tekanan darah tinggi sebanyak 50 peratus berbanding mereka yang tidak biasa minum teh hijau. Sekali lagi kandungan polifenol (yang sekarang dikenal sebagai BCGC) yang membuatkan tekanan darah stabil. Polifenol membantu menjaga pembuluh darah yang berpotensi menaikkan tekanan darah.

4.  Melindungi daya ingatan.

Teh hijau juga menjaga otak tetap tajam dan mencegah menjadi nyanyuk. Orang dewasa yang minum teh hijau sekurang-kurangnya dua cawan sehari tidak mempunyai masalah serius berbanding mereka yang minum teh kurang dari jumlah tersebut. Kenapa? Sekali lagi kerana antioksidan dos tinggi yang terkandung dalam teh yang memerangi radikal bebas yang berpotensi merosakkan saraf otak seperti yang kesihatan pada pengidap Alzheimer dan Parkinson.

5.  Awet Muda
Semakin muda dan sihat arteri anda, maka kesannya anda juga makin terlihat lebih sihat dan lebih muda berseri. Jadi perangilah plak yang tertimbun di pembuluh darah yang akan meningkatkan risiko penyakit jantung dan strok. Tambahkan usia biologi dan tenaga dengan minum teh hijau. 

6.  Menurunkan berat badan.
Perkara ini yang kita suka bagi yang berbadan besar dan melebihi berat badan ideal. Teraturnyya minum teh hijau bererti anda telah mempercepatkan proses pembakaran kalori dalam tubuh. 

Panduan minum Tea 4life
Sekali sehari pada bila-bila masa. Masukkan seuncang Tea 4 Life ke dalam cawan dan masukkan air panas yang baru di didihkan. Rendam Tea 4 Life dalam 4 hingga 6 minit.





No comments:

Post a Comment